Tänkte sprida lite positiv energi.

DATUM: 2012-03-28 / TID: 11:05:29
">Vardag Kommentarer (0)
Sitter och pluggar svenska. Läser om "positiv tänkande".
Bara under den här lektionen så har jag ändrat mitt tänkande.
Så jag tänkar helt klart dela med mig lite förslag till er hur ni kan
ändra erat tänkande och må bra.
Har tagit texten från boken BLICKPUNKT - OMVÅRDNAD,
men jag har skrivit om texterna en aning.
HA EN SUPER BRA DAG MÄNNISKOR OCH LÄS TEXTERNA!

* Om du är olycklig över någonting så försök att ändra på det. 
Om du inte tror att det inte finns någonting att göra åt det så får
du bara acceptera det. 

* Kom ihåg att du alltid har ett val. Du kan välja att vara arg och förbannad
i en situation, men du kan också försöka att se positivt på den. Ingen kan tvinga
dig att må dåligt av omständigheterna i ditt liv - det är endast du som ansvarar för
dina känslor och reaktioner på dem. 

* Ta vara på det goda i ditt liv istället för det dåliga. Se vad du har i livet, och inte
det du saknar. 

* Skriv ner allt dåligt i ditt liv på ett papper. Bränn därefter upp all negativitet. 

* Efter det dåliga så skriv ner allting bra i ditt liv på ett papper och sätt upp det
på väggen och läs det varje dag. Det gör skillnad. 

* Jämför inte ditt liv med andras. Att vilja ha flera ägodelar leder bara till missnöje. 
När du väl fallit ner i ett sådant tankemönster så kommer du aldrig bli nöjd. 

* Undvik negativa människor som suger ut energin ifrån dig och som får dig att
känna dig liten. Umgås med människor som får dig att trivas med dig själv och umgås
med sånna som fyller dig med glädje och som ger dig energi. 

* Om du har en röst i ditt huvud som gång på gång upprepar dåliga saker i livet, så säg
åt den att sluta. Hamna inte i ett negativt tänkande. Inrikta dig alltid på det bästa, 
både hos människor och i din egen livssituation. 

* Oroa dig inte allt för länge för framtiden. Att alltid tänka det negativa så tar det på din 
energi, och det slösar på din tid. Ingen kan förutsäga framtiden, och den kan visa 
sig bli bättre än du kunnat föreställa! 

Min text till er: Tro på dig själv och tänk positivt. Du är bra och speciell. Låt ingen trycka ner dig
och få dig att känna dig dålig och osäker. Du är lika bra som alla andra. Och det
är bara du själv som kan bestämma över ditt liv. Det enda du alltid kommer att
äga är dig själv.

Kommentarer

Vad har jag på hjärtat?:

Mitt namn:
Vill jag bli ihågkommen?

Min epost: (publiceras ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback