Egentligen..

DATUM: 2010-10-20 / TID: 23:09:08
">Vardag Kommentarer (0)
Skulle jag ha sovit nu. Men när jag väl låg i sängen slog det mig att jag var tvungen att skriva ett inlägg. Orkade dock inte starta igång min egen data för den är alldeles för seg, istället så satte jag igång Williams data, vilket tog 10 sekunder så det var ju bra. Tänkte berätta lite om dagen i vilket fall som helst. Är ju på praktik som ni vet, och idag så hände det en mycket läskig grej på dagiset. En liten kille på min avdelning lekte inne i "kuddis". Sen så helt plötsligt så hör jag hur han börjar vråla. Jag sprang in dit, och då hade den här killen ramlat ner ifrån kuddarna och slagit bakhuvudet i fönsterkarmen. Det blödde så inuti helvete! Golvet var helt blodigt, mina händer var blodiga, killens kläder och hår var också väldigt blodiga och också hela Jördis ( en fröken ). Problemet var att det bara var jag och Jördis där, tillsammans med 11 barn. Eftersom att dom andra inte var där just då. Så Jördis tog hand om killen, och jag torkade upp allt blod, tröstade alla barn som grät bara för att de var oroliga. Därefter kutade jag till fikarummet och hämtade en fröken på våran avdelning. Då ringde vi till killens mamma, som hämtade upp killen och körde ner till akuten. Det visade sig att han hade fått ett långt och ett djupt hack i bakhuvudet, så han fick sy några stygn. Usch och fy, stackars liten! Obehaglig syn var det. 

Men det var ju inte allt som hände. Utan precis när killen slog sig, hörde jag ett skrammel i golvet, så jag sprang ut till hallen, och där låg en annan liten grabb på golvet och smågrät. Då hade han förstört två krukor, och självklart så låg det splitter och bitar överallt på golvet, som självklart jag fick städa upp. Det var just då minst 5 barn börja gråta, eftersom att killen skadat sig. En väldigt olycksdrabbad dag. Hoppas morgondagen blir så mycket bättre!

När jag slutade för dagen gick jag till bussen, stod där och väntade i spöregnet, och helt plötsligt så kom det flygande en stor spindel rakt i mitt ansikte bara helt sådär. Och jag började självklart skrika, tror att alla tyckte jag var dum i huvudet, men vad skall man göra liksom. Det är inte varje dag en spindel kommer flygande och hamnar i ens ansikte, fyfan! När jag senare gick på bussen så gick jag in i väggen, så mitt knä är lite svullet och ömmer, haha! När jag satte mig ner och bussen börjat åka så råkade jag titta på vindrutetorkaren hela vägen hem, blev så hypnotiserad och yr, så jag missade nästan att trycka på stopp-knappen. Och när jag ställde mig upp, ramlade jag nästan eftersom att jag inte kunde stå, fattar inte hur jag lyckas. När jag väl var hemma, åt jag mat och sov ett bra tag. Mådde inte så hemskt bra, eller mår fortfarande inte så bra. Har ont i halsen, ont i huvudet, snorig, hostig och mår illa. Snälla låt mig inte bli sjuk nu ! :( 

Okej. Kanske lite överdrivet långt inlägg. Vet att ni inte orkar läsa, men kände bara för att skriva. Nu skall det sovas, godnattiiiiis.

Kommentarer

Vad har jag på hjärtat?:

Mitt namn:
Vill jag bli ihågkommen?

Min epost: (publiceras ej)

Min blogg:

Min kommentar:

Trackback